Så fruktansvärt trött

Jag är så fruktansvärt trött.

På vad?

På den här förbannade hysterin kring svininfluensan. Alla får panik så fort någon nämner det och råkar man nysa på spårvagnen så märker man att alla försöker sitta så långt som möjligt ifrån dig, för att inte bli smittade, eller att de nu börjat sätta upp lappar på alla toaletter på Chalmers om hur man ska undvika att bli smittad.

Du skojar eller hur?

Nej det gör jag faktiskt inte och jag har lessnat så jävla mycket på att alla ska vara så paranoida över en influensa, som bara är svagare än den "vanliga" influensan. Det enda den gör bättre är att den smittar snabbare och mer effektivt. Det dör säkert fler personer i den "vanliga" influensan än den här skiten.

Hittills är det en person i Sverige som dött av svininfluensan och det är inte ens bekräftat att det enbart var det som tog knäcken på stackaren.
DN: Första svensken död i Svininfluensa

"– Vi vet inte den absoluta dödsorsaken. Vi kan bara säga att svininfluensan kan ha varit en bidragande orsak. Det kan ha funnits andra orsaker också."


Det är väldigt tragiskt, ingen ska behöva dö så, men hela Sverige behöver inte bryta ut i fullständig panik bara för det.

Bara för att en person dör så innebär det inte att apocalypsen är här.

lol

"When the apocalypse is comes, Satan will rise from Hell,
and give all of us Swine-Flu"

- Nostradamus

Jag lovar, det är ett riktigt citat.

Jag hoppas att allt det här kommer gå över snart, så att man kan skaka hand med nya personer man möter, utan att de ska vara rädda för att man ska smitta dom med det farligaste sen Cancern, eller krama någon utan att smälta ihop till en pöl på golvet.

lol

Vad som händer med dig om du kramar någon.


jag kommer inte att vaccinera mig mot Svininfluensan, jag är nästan mer rädd för vaccinet än vad jag är rädd för sjukdomen, efter att ha hört om folk som blivit förlamade i vissa delar av kroppen, när dom tagit det och eftersom mitt släktmotto blev "Det skiter sig" för drygt två månader sen, så känner jag att jag egentligen inte vill ta den chansen.

 

Man kan säga att jag fortfarande chansar, etfersom jag riskerar att bli sjuk, men om jag ska välja att riskera att bli förlamad, eller att riskera att få influensan, så väljer jag influensan, alla dagar.

 

För det är kanske drygt 10 personer som jag vet har dött av svininfluensan, så är oddsen ganska bra för att jag inte ska röras i ryggen av det här.

 

För 10 på 6,5 miljarder är ganska bra odds för vår del, det måste ni hålla med om.

 

Menmen, man vet ju aldrig.

 

Det kanske skiter sig


Kommentarer
Postat av: sara

kan inte göra något annat än att hålla med! GO RUBEN!!

2009-09-04 @ 00:49:07
URL: http://magnumclassic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0