Natten då luften gick ur världen.

Jag hade en  ganska jobbig natt inatt.

Jag vaknade runt 4 och blödde så mycket näsblod att jag var tvungen att väcka Linn och be henne att hämta papper, hade jag rört mig något så hade det varit blod överallt.

Efter en sån natt så är inte det första man väntar sig att se på nyheterna att självaste Kungen av pop dött. Man kan ju lugnt säga att jag blev måttligt överraskad.

Jag har i ungefär sex timmar gått och tänkt lite angående MIchael, och jag är faktiskt inte så förvånad att den mannen dog av ett hjärtstillestånd, så uppmärksammad han har varit under hela sitt liv, speciellt under den senare delen av sitt liv. Jag var en av dem som faktiskt var ganska likgiltig när han blev anklagad för att vara en pedofil, brydde mig inte så mycket då och jag gör faktiskt fortfarande det. Han har gjort några av dom bästa poplåtarna som någonsin kunde ha gjorts och det är allt som betyder något för mig. Om jag skulle bry mig om allas privatliv, när det gäller artister jag lyssnar på, så skulle jag inte lyssna på många av artisterna som jag lyssnar på idag.

Jag har läst runt lite på internet och många kallar världen hycklare, för att dom faktiskt hyllar en mans prestationer, efter att han dött (Heath Ledger någon?). Jag är faktiskt en av dom som alltid hyllat hans musik så jag är stolt icke-hycklare. Detsamma gäller Heath Ledger. Jag har lyssnat en hel del på Michael Jackson under min uppväxt och gör fortfarande det. Skulle fortfarande ha gjort det även om han var vid liv. Jag tycker väldigt synd om dom som faktiskt skulle på hans turné som var planerad. Det hade varit kul att se Kungen av pop få in nog med pengar för att börja leva som en vanlig människa igen. Det är synd att världen ska förstöra kändisar såhär, för det är inte första gången dom stressar kändisar till att göra något dom egentligen vill.

Jag vet att jag kommer att lyssna en hel del på Michael Jackson dom närmsta dagarna och jag kommer nog alltid komma ihåg honom för det bra han faktiskt gjort i sitt liv och inte de spekulationerna som man haft under hela hans livstid.

På ett sätt så tror jag att det är väldigt skönt för honom att slippa all den skiten han fick från alla håll och kanter hela tiden.

Jag kommer alltid att komma ihåg honom och det hoppas jag att alla ni där ute också gör.

Vila i frid Michael.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0